Comunicat de l’Assemblea de Gràcia en Comú sobre el Banc Expropiat

L’Assemblea de Gràcia en Comú, arran el desallotjament del Banc Expropiat i dels esdeveniments dels dies posteriors, volem compartir amb els veïns i les veïnes dels nostres barris algunes reflexions.

Com el veïnat, hem sentit gran inquietud per l’ambient d’enfrontament que en alguns moments s’ha viscut als nostres carrers, hem rebutjat enèrgicament la violència d’una exigua minoria i també la desproporcionada i aclaparadora presència de la policia antiavalots, que amb la seva actuació va contribuir a aguditzar el conflicte.

Recobrada una certa calma, entenem que cal parlar dels problemes reals que han conduit a situacions com les viscudes els últims dies, i aquest problemes tenen un nom: especulació immobiliària. Volem recordar que el local del Banc Expropiat va ser la seu de l’oficina d’un banc rescatat amb diners públics i desprès venuda a un preu per sota de mercat a un grup d’inversió. El desallotjament dels ocupants ha estat per fer prevaldre els drets legals d’una empresa especuladora, però aquests drets s’oposen als drets legítims de les persones que vivim a Gràcia, i que volem millors serveis i equipaments i no negocis superflus i efímers ni pisos de luxe.

La gent de la nostra assemblea, veïns i veïnes de Gràcia, coincidim en que la tasca feta fins ara pel Banc Expropiat ha estat una
eina de suport mutu per a persones a qui les institucions no havien arribat suficientment. Així s’han guanyat el respecte d’una gran part del veïnat i de les entitats. No ha estat una simple i petita seu social on realitzar activitats, sinó un intent per retornar a molta gent la dignitat bàsica de la que tothom n’és mereixedor, i que fins el seu tancament s’havia desenvolupat amb respecte a l’entorn i a les persones.

Sense el Banc Expropiat el nostre barri serà més pobre, encara que alguns, molt pocs, en treguin beneficis.

Sense compartir tot l’ideari de les persones que s’apleguen en el projecte del Banc Expropiat, L’Assemblea de Gràcia en Comú, sí que en comparteix l’esperit de transformació social. I creiem que el Banc Expropiat ha estat fins ara en mans millors que les d’uns especuladors.

En aquest sentit donarem suport a tota acció pacífica i basada en el diàleg, encaminada a mantenir el Banc Expropiat en la que fins ara ha estat la seva seu, i convidem als veïns i veïnes de Gràcia a treballar per fer-ho possible.

Si malgrat tot aquesta via no prosperés, seguirem treballant per mantenir la presència del Banc Expropiat a Gràcia, i tal com hem fet des del primer moment ens oferim com a pont per a la recerca d’una solució alternativa.

Un pensament sobre “Comunicat de l’Assemblea de Gràcia en Comú sobre el Banc Expropiat

Els comentaris estan tancats.